Bauman Z.: Ponowoczesność jako źródło cierpień. Warszawa 2000.
Bąkowicz K.: Wprowadzenie do definicji i klasyfikacji zjawiska fake newsa. „Studia medioznawcze”
:2019 nr 3 (78) /2019.
Burkhardt J.M.: Combating Fake News in the Digital Era. Chicago 2017.
Czarnecki S.: Nowa widownia. O promocji w kulturze. Warszawa 2015.
Dyczewski L.: Miejsce i funkcje wartości w kulturze. W: Kultura w kręgu wartości. Red. L. Dyczewski.
Lublin 2001 s. 29-47.
DOI: https://doi.org/10.1353/aph.2001.0020
Fiske J.: Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem. Tłum. A. Gierczak. Wrocław 1998.
Flores S.E.: Sfejsowani. Jak media społecznościowe wpływają na nasze życie, emocje i relacje
z innymi. Tłum. K. Mojkowska. Warszawa 2017.
Giedion S.: Przestrzeń, czas i architektura. Narodziny nowej tradycji. Tłum. J. Olkiewicz.
Warszawa 1968.
Kowalczyk S.: Filozofia kultury. Lublin 1996.
Kukiełko-Rogozińska K.: Między nauką a sztuką. Teoria i praktyka artystyczna w ujęciu
Marshalla McLuhana. Warszawa 2014.
McLuhan M.: Fiore Q.: The Medium is the message. New York 1967.
McLuhan M.: Nevitt B.: Take today: the executive as a dropout. Toronto 1972.
McLuhan M.: Galaktyka Gutenberga. W: M. McLuhan. Wybór pism. Tłum. K. Jakubowicz.
Warszawa 1975.
McLuhan M.: Nowe szaty króla. W: M. McLuhan. Wybór pism. Tłum. K. Jakubowicz. Warszawa
McLuhan M.: Report on project in understanding new media. Washington 1960.
McLuhan M.: Zrozumieć media. Przedłużenie człowieka. Tłum. N. Szczucka. Warszawa
Molęda-Zdziech M.: Czas celebrytów. Mediatyzacja życia publicznego. Warszawa 2013.
Rodziński A.: Osoba i kultura. Warszawa 1985.
Tyszka A.: Kultura jest kultem wartości: aksjologia społeczna – studia i szkice. Lublin 1994.