Ahrweiler A.: L’ideologie politique de l’empire bizantin. Paris 1975.
Braun-Gałkowska M., Ulfik I.: Zabawa w zabijanie. Warszawa: Wydawnictwo Krupski i S-ka 2000.
Bujak J.: Cerkiew wobec polityki Kremla. Patriarcha Cyryl jednoznacznie poparł Władimira
Putina. <https://polskierdaio24.pl/5/1223> [dostęp: 11.03.2022].
Buxakowski J.: «Błogosławieni pokój czyniący». „Studia Pelplińskie” 12:1981 s. 23-33.
Crepon P.: Religie a wojna. Przekł. E. Burska. Gdańsk: Wydawnictwo Marabut 1994.
Ćapnin S.: Noaja russkaja erest. <https://theins.info/pinions/258086>.
Ćolović I.: Polityka symboli. Eseje o antropologii politycznej. Przekł. M. Petryńska. Kraków 1999.
Doerre P.: Błędy Rosji przeniknęły do wnętrza Kościoła. Rozmowa z Roberto de Mattei. „Polonia Christiana” 2017 nr 57 s. 8-10.
Dudek A.: Ukraina we współczesnych rosyjskich projektach imperialnych. „Perspektywy Kultury” 41:2023 nr 2/2 s. 111-136.
DOI: https://doi.org/10.35765/pk.2023.410202.09
Dunajski A.: Chrześcijańskie imię pokoju. „Znak” 1979 nr 303 s. 875-889.
Fundamentalizm współczesny. Red. A. Pawłowski. Zielona Góra 1994.
Górny G.: Samokrytyka we wsi Pogorieloje Gorodiszcze. Prawosławny biskup daje lekcję przebaczenia i miłosierdzia. <https://wpolityce.pl:swiat:664582> [dostęp: 28.09.2023].
Grajewski A.: Dwieście dni i nocy. „Gość Niedzielny” 2015 nr 46 s. 46-48.
Grajewski A.: Estonia wyprasza metropolitę Eugeniusza. „Gość Niedzielny” 2024 nr 4 s. 7.
Grajewski A.: Kapelan na wojnie. „Gość Niedzielny” 2015 nr 47 s. 52-53.
Guan Yu. W: Rafe de Crespigny: A Biographical Dictionary of Later Han to the Three Kingdoms (23-220 AD). Brill 2007.
DOI: https://doi.org/10.1163/ej.9789004156050.i-1311
Hado N.: Koncepcja raszyzmu we współczesnym znaczeniu z uwzględnieniem przesłanek historycznych. „Media i Społeczeństwo” 2023 nr 18 s. 54-62.
Hado N.: Rosyjska propaganda religijna podczas wojny w Ukrainie: historia powstania i mechanizmy oddziaływania. „Media i Społeczeństwo” 2022 nr 17 s. 44-50.
Hado N.: The Role of the Russian Ortodhox Church in the Propaganda and Development of the ideology of Roashism. „Media i Społeczeństwo” 2023 nr 19 s. 41-52.
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0054.1951
KAI. Ukraina: W ciągu roku wojny wzrósł odsetek wierzących. <https://krytykapolitycza.pl> [dostęp: 11.03.2023]
Klemperer V.: LTI Notatnik filologa. Kraków 1983.
Kucharczak F.: Patriarcha o szaleńcach i końcu świata. „Gość Niedzielny” 2023 nr 4 s. 11. «Ludzie poczuli wolność i to pomaga im tworzyć wspólnotę». Jak protesty zmieniają wiernych. [dostęp: 1.03.2021].
Luttwak E.N.: Strategia sowieckiego imperializmu. Łódź 1988.
Łoziński B.: Kościół i naród. Rozmowa z ks. prof. Piotrem Mazurkiewiczem. „Gość Niedzielny” 2019 nr 45 s. 24-26.
Łuczenko K.: «Będziemy miażdżyć, niszczyć, grzebać». Tak Rosyjski Kościół Prawosławny wspiera morderczą wojnę Putina. „The Moscow Times” 15 grudnia 2022.
Łukasiwki Z., Bawołek J.: Rosjanie urządzili w cerkwi bazę i skład amunicji. Po świątyni zostały tylko zgliszcza. [dostęp: 26.04.2022].
Metropolita Sawa straszy grekokatolikami, szatanem i końcem świata. <https://www.ekumenizm.pl> [dostęp: 13.01.2024].
Mieszkis (Czerski) F.: Wojna. Mielnik nad Bugiem [b.r.w.].
Milik K.: Życie żołnierza. Poznań: Wyd. Ostoja 1931.
Morelli A.: Dziesięć sztuczek propagandy („La Libre Belgique” 11.09.2002). „Forum” 2002 nr 42 s. 14-15.
DOI: https://doi.org/10.1159/000066990
Musiał B.: Rozstrzelać elementy kontrrewolucyjne! Brutalizacja wojny niemiecko-sowieckiej latem 1941 r. Warszawa: Fronda 2001.
Niedziński B.: Brytyjskie media: You Tube usunął 70 tysięcy nagrań promujących rosyjską narrację na temat wojny. [dostęp: 22.05.2022].
Nowicka K.: Kościół a wojna na Ukrainie. <https://www.salon24.pl> [dostęp: 11.03.2022].
Nowicki A.: Cerkiew posłuszna. „Historia Bez Cenzury” 2017 nr 2 (10) s. 31-35.
Oburzające to mało powiedziane. Takie słowa padły w cerkwi. Mówił o Rosji i «wyzwoleniu».<https://www.o2.pl> [dostęp: 12.03.2022].
Orłowski J.: Z dziejów rosyjskiej poezji propagandowej. „Slavia Orientalis” 1993 nr 3 s. 405-411.
Piwowarczyk J.: Kościół i państwo. W: Tenże. Wobec nowego czasu. Kraków: Znak 1985.
Plautus. Asiaria. Lwów 1936.
Pogorzelski P.: Ukraina. Wojna zmieniła jej krajobraz religijny. [dostęp: 21.04.2022].
Polak G.: Papa was lubyt! „Niedziela” 2022 nr 12 s. 18-19.
Prus J.: Cerkiew imienia Putina. „Polityka” 2015 nr 33 s. 52-53.
Przeciszewski M.: Kościoły na Ukrainie i ich rola. [dostęp: 27.03.2022].
Radio Swoboda. Nowa świecka religia. „Forum” 2023 nr 1 s. 28-29.
Rola Kościoła prawosławnego w kontekście wojny na Ukrainie. <https://www.polskieradio.pl> [dostęp: 16.06.2022].
Sicari A.: «Walka o pokój» po chrześcijańsku. „Communio” 1996 nr 4 (94) s. 3-7.
Skomarowski W: Jak wygląda obecnie życie religijne na Ukrainie? [dostęp: 6.11.2023].
Snider T.: We Should Say It. Russia is Fascit. [dostęp: 19.05.2022].
Stalony-Dobrzański J.: Czarne aureole moskiewskiego patriarchatu. „Gazeta Polska” 1 czerwca 2022 s. 44-46.
Stavrides Y.: Średniowieczni Asasyni („New York Times Syndication” 27.09.2001). „Forum” 2001 nr 42 s. 12.
Straub J: W sprawie przełomu konstantyńskiego. „Roczniki Teologiczno-Kanoniczne” 27:1980 z. 4 s. 99-155.
Strzeszewski Cz.: Katolicka nauka społeczna. Warszawa 1985.
Szafraniec J.: Sadyzm naśladowczy. „Wprost” 1996 nr 11 s. 84.
Szymborska M.: Rola Kościoła prawosławnego w kontekście wojny na Ukrainie. <https://www.polskieradio.pl> [dostęp: 16.06.2022].
Tibi B.: Fundamentalizm religijny. Tłum. J. Danecki. Warszawa: PIW 1997.
Valkemburg P., Voort T. van der: Influence of TV on daydreaming and creative imagination: a review of research. „Psychological Bull” 1994 nr 116 s. 302-339.
DOI: https://doi.org/10.1037//0033-2909.116.2.316
W tej wojnie nie ma podziałów. Religie łączą się, by pomóc Ukrainie. [dostęp: 15.02.2022].
W wyniku rosyjskiej inwazji ucierpiało 59 budynków kultu religijnego. [dostęp: 25.03.2022].
Winowski L.: Stosunek chrześcijaństwa pierwszych wieków do wojny. Lublin 1947.
Zwoliński A.: Antychryst. Kraków: Petrus 2012.
Zwoliński A.: Wojna – wybrane zagadnienia. Kraków: Wydawnictwo WAM 2003.