Data publikacji : 2025-05-29

Efektywność oceniania kształtującego na lekcji religii.

Abstrakt

Ocenianie kształtujące ukazane zostało z punktu widzenia jego efektywności w pracy dydaktycznej nauczyciela religii – jako styl nauczania, oraz z punktu widzenia jego odbiorcy (czyli ucznia) – jako styl uczenia się. Poddano analizie wszystkie elementy, które składają się na całokształt strategii oceniania kształtującego, a więc: cele lekcji, kryteria oceniania, informację zwrotną, ocenianie kształtujące a ocenianie sumujące, rodzice w ocenianiu kształtującym, pytania kluczowe, techniki zadawania pytań, ocenę koleżeńską i samoocenę uczniowską. Przynoszą one efekty zarówno nauczycielowi, jak i uczniowi. Pogłębiają one bowiem satysfakcję i kompetencje zawodowe katechety, jak również wiedzę, postawę i umiejętności uczniów. Ocenianie kształtujące dostosowuje całokształt warsztatu pracy katechety do coraz bardziej wzrastających potrzeb edukacyjnych katechizowanych i ich rodziców. Jest bardzo efektywną i nowatorską strategią dydaktyczną, podnoszącą w znaczący sposób efektywność lekcji religii.

Słowa kluczowe:

ocenianie kształtujące, katechizowany, katecheta, lekcja religii, katecheza



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Sroczyński, P. (2025). Efektywność oceniania kształtującego na lekcji religii. Społeczeństwo, 169(1), 80–95. https://doi.org/10.58324/s.441




Redakcja czasopisma
ul. Wspólna 25
00-519 Warszawa,
email: spoleczenstwo@civitaschristiana.pl

Wydawca:
Fundacja „Civitas Christiana”
ul. Wspólna 25
00-519 Warszawa

O platformie:
Copyright 2021 by
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP