Author Guidelines
Informacje dla Autorów drukujących w kwartalniku „Społeczeństwo”
Redakcja przyjmuje artykuły, które nie były nigdzie publikowane. Artykuły powinny być wcześniej poddane korekcie językowej. Informujemy, że każdy artykuł przed opublikowaniem podlega recenzji naukowej. Decyzja o kolejności drukowania nadesłanych materiałów należy do redakcji. Za pomocą poczty e-mail lub zwykłej poczty należy przekazać pisemną zgodę na publikację artykułu na stronach internetowych. Artykuł ma spełniać poniższe wymogi.
Liczba znaków (ze spacjami) artykułu winna się mieścić w przedziale od 15 tys. do 25 tys.
Zdjęcia, tabele czy wykresy należy przesłać w oddzielnych plikach.
Formaty plików (rozszerzenia): .rtf, .doc, .docx, .odt.
Tekst powinien składać się z krótkiego wstępu, kilku części poprzedzonych śródtytułami oraz zakończenia. Układ i numeracja części artykułu wg wzoru:
Wstęp
Śródtytuł
1.1
1.2 …
2. Śródtytuł
2.1
2.2 …
Zakończenie
Format cytatu w tekście artykułu: czcionka zwykła (nie kursywa czy bold). Cytat zawsze umieszczamy w cudzysłowie.
Przypisy należy dostosować do formatu znajdującego się poniżej.
Należy dołączyć streszczenie w języku polskim wielkości od 5 do 8 linii tekstu (jeśli możliwe to również w języku obcym wraz z przetłumaczonym tytułem). Jeżeli cały artykuł napisany jest w języku obcym, należy dostarczyć obszerniejsze streszczenie w języku polskim (nie więcej nić 2 tys. znaków).
Nota o autorze powinna zawierać: imię i nazwisko, tytuł naukowy, ośrodek naukowy, miejsce pracy, stanowisko, adres do korespondencji, numer telefonu, e-mail.
Należy dołączyć pełną bibliografię pozycji wykorzystanych podczas opracowania artykułu, jak również dokładny wykaz zastosowanych skrótów (bibliografii nie drukujemy). Każdy ze skrótów należy wprowadzić do tekstu wg wzoru: Kodeks prawa kanonicznego [dalej: KPK].
Redakcja zastrzega sobie możliwość dokonywania niezbędnych korekt.
Copyright Notice
Procedury zabezpieczające oryginalność artykułów naukowych:
Uprzejmie prosimy Autorów o ujawnianie informacji o podmiotach przyczyniających się do powstania publikacji (wkład merytoryczny, rzeczowy, finansowy itd.). Autorzy opracowań powinni w sposób przejrzysty i rzetelny prezentować rezultaty swojej pracy, niezależnie od tego, czy są jej bezpośrednimi autorami, czy też korzystali z pomocy wyspecjalizowanego podmiotu (osoby fizycznej lub prawnej). Z ghostwriting mamy do czynienia wówczas, gdy osoba trzecia wniosła wkład w powstanie publikacji, bez ujawnienia swojego udziału jako jeden z autorów lub bez wymienienia jej roli w podziękowaniach zamieszczonych w publikacji); guest authorship to sytuacja, w której udział autora jest znikomy lub w ogóle nie miał miejsca, a pomimo to jest autorem/współautorem publikacji.
Zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego redakcja „Społeczeństwa. Studia, prace badawcze i dokumenty z zakresu nauki społecznej Kościoła” przestrzega następujących zasad:
Autorzy publikacji powinni ujawnić wkład poszczególnych osób w powstanie publikacji (z podaniem afiliacji oraz kontrybucji, tj. informacji, kto jest autorem koncepcji, założeń, metod, protokołu itp. wykorzystywanych przy przygotowaniu publikacji), przy czym główną odpowiedzialność za ujawnienie wskazanych danych ponosi składający opracowanie.
W przypadku stwierdzenia zjawisk typu ghostwriting oraz guest authorship redakcja dokumentuje te przypadki oraz powiadamia o tym fakcie instytucję zatrudniającą autora oraz stowarzyszenia, zespoły i towarzystwa naukowe, których jest członkiem.
W przypadku finansowania badań wykorzystanych w publikacji autor zobowiązany jest podać źródło finansowania.
Redakcja kwartalnika „Społeczeństwa. Studia, prace badawcze i dokumenty z zakresu nauki społecznej Kościoła” informuje, że wersją pierwotną periodyku jest wydanie papierowe. Po ukazaniu się drukiem nowego tomu, Redakcja zamieszcza na stronie internetowej www.spoleczenstwo.civitaschristiana.pl jego artykuł wstępny oraz spis treści (w językach polskim i angielskim).
Privacy Statement
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
What are cookies
Cookies are small files saved and stored on your computer, tablet or smartphone while you visit various websites on the Internet. A cookie usually contains the name of the website it comes from, the cookie's "lifetime" (that is, its existence), and a randomly generated unique number used to identify the browser from which the website is connected.
Cookie Policy
- In connection with the availability of the content of the civitaschristiana.pl website, the so-called cookies, i.e. information saved by servers on the user's end device, which servers can read each time you connect to this end device, may also use other technologies with functions similar or identical to cookies. In this document, information on cookies also applies to other similar technologies used as part of our websites. Cookie files (so-called "cookies") are IT data, in particular text files, which are stored in the end device of the website user. Cookies usually contain the name of the website domain they come from, the storage time on the end device and a unique number.
- Cookie files are used for the following purposes:
1.adjusting the content of the website pages to the user's preferences and optimizing the use of websites; in particular, these files allow to recognize the website user's device and properly display the website, tailored to his individual needs,
2.creating statistics that help to understand how website users take advantage websites, which allows improving their structure and content,
3.maintaining the website user's session (after logging in), thanks to which the user does not have to re-enter the login and password on each subpage of the website,
- providing users with advertising content more tailored to their interests.
- As part of the civitaschristiana.pl website, we may use the following types of cookies:
- "necessary" cookies, enabling the use of services available on the website, e.g. authentication cookies used for services that require authentication on the website,
2.cookies used to ensure security, e.g. used to detect fraud in the field of authentication within the website,
3.cookies enabling the collection of information on the use of the website pages,
- "functional" cookies, enabling "remembering" the settings selected by the user and personalization of the user interface, e.g. in terms of the selected language or region of the user, font size, website appearance, etc.,
- In many cases, the software used for browsing websites ( browser) allows cookies to be stored on the user's end device by default. Website users can change their cookie settings at any time. These settings can be changed in particular in such a way as to block the automatic handling of cookies in the web browser settings or to inform about their every placement in the user's device of the website. Detailed information on the possibilities and methods of handling cookies is available in the software (web browser) settings. Failure to change the cookie settings means that they will be stored on the user's end device, and thus we will store information on the user's end device and access this information.
- Disabling the use of cookies may make it difficult to use some services on our websites, in particular those requiring logging in. However, disabling the option of accepting cookies does not make it impossible to read or view the content placed on the website, subject to those to which access requires logging in.
How to disable cookies in your browser?