Ashworth E.J.: The historical origins of John Poinsot’s Treatise on Signs. „Semiotica” 69:1988
nr 1/2 s. 129-147.
Augustini Niphi: De immortalitate animae libellum. Venetiis 1521.
Augustini Niphi: In librum Destructio destructionum Averrois commentarii. Lyon 1529.
Banha de Andrade A.A.: A Renascença nos „Conimbricenses”. „Brotéria: Revista Contemporânea
de Cultura” 37:1943 nr 4 s. 271-284.
Banha de Andrade A.A.: Os „Conimbricenses”. „Filosofia: Revista do Centro dos Estudos
Escolásticos” 1:1955a nr 4 s. 31-36.
Bianchi L.: From Jacques Lefevre d’Etaples to Giulio Landi: Uses of the dialogue in Renaissance
Aristotelianism. W: Humanism and Early Modern Philosophy. Ed. J. Kraye, M.W. F.
Stone. Routledge 2000 s. 41-59.
Birkenmajer A.: Études d’histoire des sciences en Pologne. Wrocław 1972.
Commentarii Collegia Conibricensis SJ in Universam Dialecticam Aristotelis I-II. Conimbricae:
Ex Officina Didacis Gomez Loureyro 1606.
Coxito A.A., Couto Soares M.L.: Pedro da Fonseca. W: História do Pensamento Filosófico
Português II: Renascimento e Contra-Reforma. Ed. P. Calafate. Lisboa: Editorial Caminho
s. 455-502.
Crombie A.C.: Nauka średniowieczna i początki nauki nowożytnej. T. 2. Przeł. S. Łypacewicz.
Warszawa: PAX 1960.
Czerkawski J.: Humanizm i scholastyka: studia z dziejów kultury filozoficznej w Polsce
w XVI i XVII wieku. Lublin: RW KUL 1992.
Erazm z Rotterdamu: Trzy rozprawy: Zachęta do filozofii chrześcijańskiej, Metoda prawdziwej
teologii, Zbożna biesiada. Przeł. i oprac. J. Domański. Warszawa 1960.
Ferrater Mora J.: Suárez et la philosophie moderne. „Revue de Métaphysique et de Morale”
:1963 s. 57-69.
Filozofia francuskiego Odrodzenia. Wybrane teksty z historii filozofii. Wybór, wstęp, przypisy
A. Nowicki. Warszawa 1973.
Filozofia polska XV wieku. Red. R. Palacz. Warszawa 1972.
Filozofia włoskiego Odrodzenia. Wybrane teksty z historii filozofii. Wybór, wstęp, przypisy
A. Nowicki. Warszawa 1967.
Fonseca P. da: Instituições Dialécticas. Institutionum Dialecticarum libri octo. Coimbra:
Universidade de Coimbra 1964.
Garin E.: Filosofi italiani del Quattrocento. Firenze 1942 (rep. Roma-Firenze 2012).
Garin E.: Filozofia Odrodzenia we Włoszech. Warszawa 1969.
Garin E.: Prosatori latini del Quattrocento. Milano – Napoli: Riccardo Ricciardi Editore
Georgus a Brussels: Expositio in logicam Aristotelis. Lyon 1504.
Góis M. de: Commentarii Collegii Conimbricensis Societatis Iesu, in duos libros de Generatione
et Corruptione, Aristotelis Stagiritae. Conimbricae: Ex Officina Antonii a Mariz
Góis M. de: Commentarii Collegii Conimbricensis Societatis Iesu, In tres libros de Anima,
Aristotelis Stagiritae. Conimbricae: Typis et expensis Antonii a Mariz 1598.
Hurtado de Mendoza P.: Disputationes metaphysicae. Lugundi 1624.
Ioannis a Sancto Thoma: Cursus philosophicus thomisticus. Vol. 1: Ars Logica. Parisiis:
L. Vivès 1883.
Ioannis a Sancto Thoma: Cursus philosophicus thomisticus. Vol. 1: Ars Logica. Taurini:
P.B. Reiser 1930.
Kalita Z.: Człowiek i świat wartości: aksjologia renesansowego humanizmu (Acta Universitatis
Wratislaviensis. Filozofia 17). Wrocław: Uniwersytet Wrocławski 1993.
Kalita Z.: Etyka renesansowego humanizmu. Wykłady z dziejów myśli etycznej. Wrocław:
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego 19922.
Kalita Z.: W renesansowym regnum hominis. Giannozzo Manetti i jego filozofia człowieka
na tle filozofii XV wieku. Wrocław: Uniwersytet Wrocławski 1981.
Kant I.: Jedyna możliwa podstawa dowodu na istnienie Boga. Przekł. pod red. M. Żelaznego.
Kęty 2004.
Koyré A.: Od zamkniętego świata do nieskończonego wszechświata. Przeł. O. Kubińska,
W. Kubiński. Gdańsk 1998.
Krąpiec M.A.: Człowiek i prawo naturalne. Lublin 1975.
Kuderowicz Z.: Biografia kultury: o poglądach Jakuba Burckhardta. Warszawa: Czytelnik
Kuderowicz Z.: Filozofia nowożytnej Europy. Warszawa: PWN 1989.
Lohr Ch.H.: Renaissance Latin Aristotle Commentaries: Authors So-Z. „Renaissance Quarterly”
:1982 s. 233-243.
Mahoney E.P.: A Note on Agostino Nifo. „Philological Quarterly” 50:1971 s. 125-132.
Marsilio Ficino e il ritorno di Platone: Studie e documenti. T. 1-2. Ed. G.C. Gafragnini. Firenze
Mas D.: Commentarium in Porphyrium et in universam Aristotelis logicam. Mainz 1621.
Muñoz Delgado V.: Lógica hispano-portuguesa e iberoamericana en El sigmo XVII. „Cuadernos
Salamantinos de Filozofia” 9:1982 s. 270-390.
Nowicki A.: Centralne kategorie filozofii Giordana Bruna. Warszawa 1962.
Nowicki A.: Grzegorz z Sanoka. Warszawa 1958.
Palacz R.: Od wiedzy do nauki: u źródeł nowożytnej filozofii przyrody. Wrocław – Warszawa
– Kraków – Gdańsk: Ossolineum 1979.
Poppi A.: La dottrina della scienza in G. Zabarella. Padua 1972.
Raulin J.: In logicam Aristotelis. Pariis 1500.
Skoczny W.: Tradycja a nauka. W: Tradycja w Kościele (materiały z sympozjum). Kraków
Suchodolski B.: Narodziny nowożytnej filozofii człowieka. Warszawa 1963.
Swieżawski S.: Dzieje filozofii europejskiej w XV wieku. T. I: Poznanie. T. II: Wiedza. T. VI:
Człowiek. Warszawa 1974-1983.
Tartaret P.: Commentarii in Isagogas Porphirii et libros logicorum Aristotelis. Pariis 1520.
Ullmann W.: Średniowieczne korzenie renesansowego humanizmu. Przeł. J. Mach. Łódź 1985.
Vespasiano da Bisticci: Vite di uomini illustri del secolo XV. Firenze 1859.
Zabarella I.: Apologia de doctrinae ordine Liber de quarta syllogismorum figura. Venetiae
Zabarella I.: De methodis. In: Opera omnia que ad perfectam Logice cognitionem acquirendam
spectare censetur utilissima. Venetiae 1617.