Published : 2022-09-07

Otwarcie edukacji międzykulturowej na krytyczną recepcję pedagogicznego przesłania religii w kontekście pluralizmu światopoglądowego

Abstract

The criticism regarding the ideology of multiculturalism has
recently become more intensive. However, if you look at the
critical debate among Western societies on the undesired and
destructive results of the ideology of multiculturalism from the
point of view of Polish tradition and intellectual research, it seems
that the Polish reflection concerning various aspects of the
experience of multiculturalism and formation of multicultural
relationship might, in crucial points, appear deeper and more
intellectually mature than some of the Western propositions
that are perceived as the leading ideas and strategies.

Keywords:

Edycation, pluralism, pedagogics, religion, fundamentalism, political correctness,



Details

References

Statistics

Authors

Download files

pdf (Język Polski)

Citation rules

Marek Rembierz. (2022). Otwarcie edukacji międzykulturowej na krytyczną recepcję pedagogicznego przesłania religii w kontekście pluralizmu światopoglądowego. Społeczeństwo, 143(3), 26–74. Retrieved from https://spoleczenstwo-civitaschristiana.pl/index.php/s/article/view/266




Editorial Team
ul. Wspólna 25
00-519 Warszawa,
email: spoleczenstwo@civitaschristiana.pl

Publisher:
Fundacja „Civitas Christiana”
ul. Wspólna 25
00-519 Warszawa

About:
Copyright 2021 by
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP