Charchuła J., Uniwersytet w dobie sztucznej inteligencji – szanse i zagrożenia, „Horyzonty Wychowania” 23:2024, nr 65, s. 79-87, https://doi.org/10.35765/hw.2024.2365.09.
DOI: https://doi.org/10.35765/hw.2024.2365.09
Kuruliszwili S., Sztuczna inteligencja – nowe wyzwanie edukacyjne, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 10:2021, s. 28-40, https://doi.org/10.5604/01.3001.0015.6653.
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0015.6653
Oppong E.O., Ethical challenges of artificial intelligence in the light of the teachings of Pope Francis, „Społeczeństwo” 34:2024, nr 3 (167), s. 93-107.
DOI: https://doi.org/10.58324/s.417
Prensky M., Digital Natives, Digital Immigrants, „On the Horizon” 9:2001, No. 5, s. 1-6.
DOI: https://doi.org/10.1108/10748120110424816
Raszyd K.I., Wesołowska A., Tomaszewska K., Sztuczna Inteligencja w nauce – jak studenci wykorzystują AI w edukacji wyższej, „Akademia Zarządzania” 2024, nr 8 (3), s. 373-400, https://doi.org/10.24427/az-2024-0053.
Rome Call for AI Ethics, https://www.romecall.org/the-call/ [dostęp: 1.04.2025].
Sypniewska B.A., Gołębiowski G., Sztuczna inteligencja – dylematy etyczne, „Przegląd Organizacji” 2023, nr 3(998), s. 248-254, https://doi.org/10.33141/po.2023.03.26.
DOI: https://doi.org/10.33141/po.2023.03.26
Świerczyńska-Kaczor U., Dydaktyka w szkole wyższej oparta na chatbocie? Analiza zastosowania sztucznej inteligencji na styku nauk o sztuce, sztuki i zarządzania – czyli w edukacji studentów produkcji filmowej [w:] Cyfryzacja nauki i dydaktyki szkoły wyższej w badaniach humanistycznych i społecznych, red. E. Gdaniec, Bydgoszcz: Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Gospodarki 2023, s. 49-66.
Trzęsicki K., Idea sztucznej inteligencji, „Filozofia i Nauka. Studia Filozoficzne i Interdyscyplinarne” 8:2020, cz. 1, s. 69-96, https://doi.org/10.37240/FiN.2020.8.1.3.
DOI: https://doi.org/10.37240/FiN.2010.8.1.3
UNESCO (2022), Recommendation on the Ethics of Artificial Intelligence, https://www.unesco.org/en/artificial-intelligence/recommendation-ethics [dostęp: 1.04.2025].
Zdancewicz K., Tadejko P., Wpływ ChatGPT na wyniki studentów w nauce. „Akademia Zarządzania” 2024, nr 8 (3), s. 401-416, https://doi.org/10.24427/az-2024-0054.